رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت یک نفر از متخلفان صید پرندگان شکاری در زیستگاه های مرزی شهرستان گمیشان به دام محیطبانان افتاد و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

 به گزارش کناره ، علی بیانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این متخلف در حال رصد و رهگیری پرندگان شکاری بود که با هوشباری مامورین قبل از هر گونه اقدام به صید دستگیر شد.
وی اضافه کرد: با ورود به دوره زمانی اوج فعالیت متخلفان و ورود پرندگان شکاری به حوزه شهرستان های ترکمن و گمیشان، محیط زیست نیز افزایش کمی و کیفی گشت های کنترلی و بازدارنده را در دستور کار قرار داد و تمامی پرسنل اجرایی و ستادی محیط زیست برای مقابله با متخلفان بسیج شده اند.
به گفته وی؛ گشت ها اغلب از بامداد و حوالی پنج صبح آغاز و در حوزه زیستگاه های تالاب بین المللی گمیشان و منطقه شکار ممنوع صوفی کم و سایر زیستگاه های غرب گلستان انجام می شود.
بیانی ادامه داد: از متخلف دستگیر شده تعداد سه قطعه پرنده طعمه ، یک دستگاه موتورسیکلت 200 سی سی پرقدرت، 3عدد تله و شبچه مخصوص زنده گیری پرندگان شکاری و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد.
گلستان از جمله معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است، به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد و ولد دارند.

انتهای پیام /

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار