مدیرعامل مخابرات استان گلستان با بیان اینکه گلستان یکی از استان‌های با مصرف بالای اینترنت است، گفت: روزانه در استان گلستان ۱۰۰ ترابایت اینترنت مصرف می‌شود.

 

به گزارش کناره ، غلامعلی شهمرادی دیشب در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان با بیان اینکه زیرساخت های مخابراتی در استان وضعیت خوبی دارد، اظهار داشت: بیش از 600 هزار مشترک تلفن ثابت، یک میلیون و 300 هزار مشترک همراه اول و یک میلیون و 200 هزار مشترک اپراتورهای دیگر در استان وجود دارد.

وی افزود: همه شهرها و همچنین جاده‌‌های استان تحت پوشش اینترنت 3جی و 4جی قرار دارند. همچنین 150 هزار مشترک اینترنت پرسرعت فیکس نیز مشترک مخابرات استان هستند.

مدیرعامل مخابرات استان گلستان با بیان اینکه گلستان یکی از استان‌های با مصرف بالای اینترنت است، اظهار داشت: روزانه در استان گلستان 100 ترابایت اینترنت مصرف می‌شود، که 30 درصد مربوط به اینترنت مخابرات، 40 ترابایت اپراتور همراه و 30 ترابایت مربوط به اپراتور ایرانسل است.

وی اظهار داشت: غیر از بستر تلفن همراه، در فیبرنوری نیز استان گلستان از استان‌های پیشگام است و قصد داریم واحدهای مسکونی و واحدهای تجاری را هم به این بستر متصل می‌کنیم.

شهمرادی گفت: براساس آمار موجود در خصوص استفاده از اینترنت، بیش از 70 درصد مصرف اینترنت در استان گلستان مربوط به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی است که آمار خوبی نیست و باید با ایجاد محتوا ی مناسب، جامعه به استفاده درست از اینترنت سوق داده شود .

هفتمین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان گلستان با حضور نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری در استانداری گلستان برگزار شد./منبع :تسنیم

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار