مدیر انجمن بیماران کلیوی استان گلستان به کمبود امکانات برای بیماران کلیوی و دیالیزی اشاره کرد و از فرسودگی ۴۰ درصدی دستگاه‌های دیالیز استان خبر داد.

حسین بزی  اظهار کرد: متأسفانه حدود ۴۰ درصد از دستگاه های دیالیز استان گلستان فرسوده است و دیالیز با این دستگاه های فرسوده برای بیماران آزاردهنده است.

وی خواستار کمک خیرین برای تجهیز و به روزرسانی دستگاه های دیالیز استان گلستان شد و افزود: مشکلات مربوط به حوزه دیالیز به ویژه در شهرستان گرگان پررنگ تر از سایر نقاط استان گلستان است به ویژه که با کمبود فضا مواجه هستیم و مردم برای انجام دو الی سه نوبت دیالیز مجبور به مراجعه به شهرستان گنبدکاووس و دیگر شهرها هستند.

مدیر انجمن بیماران کلیوی استان گلستان از وجود ۱۴ بخش دیالیز در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: یک هزار و ۴۰ بیمار در استان گلستان تحت دیالیز قرار دارند و اکثر این بیماران با مشکلات مالی و گرفتاری های ناشی از بیمار دست و پنجه نرم می کنند که نیازمند حمایت بیشتر خیرین هستند.

بزی خاطرنشان کرد: خیرین و دستگاه های دولتی نسبت به بیماران کلیوی به ویژه دیالیزی نگاه ویژه تری داشته باشند، متأسفانه داروهای مربوط به این بیماران گران است و این مسئله آنها را دچار مشکل کرده است.

وی از وجود 14 بخش دیالیز در استان گلستان خبر داد و از نیکوکاران خواست؛ کمکهای نقدی خود را برای کمک به بیماران دیالیزی از طریق شماره ۳۱۰۱۰۶۳۹۷۵ در بانک تجارت واریز کنند.

مدیر انجمن بیماران کلیوی استان گلستان به هزینه بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی برای جراحی پیوند کلیه اشاره کرد و افزود: حدود ۵۷۰ بیمار در گلستان تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفتند و با توجه به افزایش قابل توجه هزینه جراحی پیوند کلیه، بیماران این بخش نیاز به حمایت دارند.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار