مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی برای اقشار کم درآمد اعمال می شود.

به گزارش کناره ، مهدی ملک در حاشیه جلسه بررسی و رفع مشکلات تامین مسکن و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: ستاد بازآفرینی شهری یک ستاد مشترک بین دستگاه های خدمات رسان بوده که با رویکرد محرومیت زدایی، به‌سازی و نوسازی محلات هدف باز آفرینی در شهرها تشکیل و فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: این ستاد به عنوان هم گرا کننده دستگاه های خدمات رسان عمل کرده و پس از تعیین محدوده مصوب فرسوده، تمامی دستگاه های اجرایی موظف به خدمت رسانی در این شهرها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: در شرکت باز آفرینی شهری ایران ضوابطی برای تعیین محدوده های بافت فرسوده مشخص شد که بر اساس این چارچوب ۱۸ شهر گلستان دارای محدوده مصوب بافت فرسوده هستند.

وی ادامه داد: در شهر آق قلا بیش از ۷۴ هکتار مساحت مصوب بافت فرسوده شهری بوده که ۶ درصد از مجموع مساحت شهر را شامل می شود. در سال ۱۴۰۰، بیش از ۸۰ تن قیر رایگان به اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان به شهرداری آق قلا تخصیص یافت و با این حجم قیر ۹ هزارو ۹۳۸ هزار متر مربع از بافت شهری اق قلا آسفالت شد.

ملک گفت: از محل اعتبارات سال گذشته نیز ۱۶۲ تن قیر رایگان به ارزش ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری تخصیص یافت که با تخصیص کامل این مقدار، هیچ معبر خاکی در شهر اق قلا وجود نخواهد داشت. همچنین پروژه ساماندهی معابر بافت فرسوده شهر انبار الوم با محوریت بازافرینی محلات هدف با ۵۶۰ مترمربع و پیشرفت ۹۰ درصدی در حال اجرا است.

وی افزود: شهر انبارالوم دارای طرح تفصیلی و جامع بوده و این شهر فاقد محدوده مصوب بازآفرینی شهری است. اداره کل راه و شهرسازی برنامه ریزی لازم برای تصویب این محدوده را در دستور کار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان مبلغ تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده را ۳۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت:  امسال سهم تسهیلات نوسازی مسکن در محلات هدف شهر آق قلا ۲۵ فقره بوده که برنامه ریزی لازم برای تحقق آن در دستگاه های ذیربط در حال انجام است. ساکنین در بافت فرسوده شهر آق‌قلا می توانند از تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی برای به‌سازی و نوسازی واحدهای مسکونی خود استفاده کنند.

وی افزود: در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمان برای اقشار کم درآمد در بافت های فرسوده اعمال می شود.شورای شهر آق قلا نیز موظف است به منظور به حداقل رساندن هزینه های نوسازی، در نخستین جلسه شورای شهر تخفیف ۱۰۰ درصدی بافت های فرسوده را تصویب کند.

ملک با اعلام خبر ثبت نام چهار هزارو ۱۹۱ متقاضی مسکن در آق قلا بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی برای احداث مسکن به این این متقاضیان همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گلستان در بازده زمانی یکساله نیاز به احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی دارد که از این تعداد ۶۷۱ واحد مسکونی مجموعا نیاز دو شهر آق قلا و انبارالوم است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص تامین زمین موردنیاز برای احداث مسکن ابراز کرد: در این حوزه اقداماتی توسط شورای مسکن استان انجام و راهکارهایی برای تامین زمین مورد نیاز در دستور کار است. تاکنون مجموعا ۳۳۶ هکتار زمین برای ساخت مسکن در استان گلستان تامین شده است‌. همچنین اقدامات مربوط به الحاق، تفکیک و تغییر کاربری اراضی صورت گرفته و اقدامات لازم برای احداث مسکن در استان در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: در شهرستان آق قلا برای ۴۱۴ واحد مسکن ملی زمین تامین شده و مجموعا ۱۶ پروژه خودمالک در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/4204

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار