رئیس پلیس فتا گلستان از دستگیری متهمانی خبر داد که با ایجاد اکانت جعلی در پیامرسان‌های داخلی و خارجی اقدام به تهدید کودکان می‌کردند.

به گزارش کناره ؛ سرهنگ سعید تجری در تشریح این خبر گفت: اخیرا تعدادی از خانواده ها به پلیس فتا استان مراجعه و اظهار کردند که فرد یا افرادی در یکی از پیام رسانها اقدام به مزاحمت اینترنتی و تهدید کودکانشان نموده اند که با توجه به حساسیت ها و نگرانی والدین، موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی افزود: تیم های تخصصی پلیس فتا با اطلاعات و سرنخ هایی که والدین در اختیار آنها قرار دادند موفق به ردیابی محل اختفای این افراد شیطان صفت در یکی از استان های غربی کشور شدند که بلافاصله پس از هماهنگی با مرجع قضایی تیم عملیاتی این پلیس عازم شهرستان مربوطه شده و در یک عملیات غافلگیرانه در شرایطی که متهمان حتی تصور حضور پلیس را نمی کردند، دو متهم اصلی را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس فتا دلالت نمودند.
سرهنگ تجری گفت: متهمان که دو برادر بودند ضمن برقراری ارتباط دوستانه از طریق اکانت های جعلی این کودکان را اغفال نموده و ضمن دریافت تصاویر شخصی شان، آنها را تهدید نموده که منجر به آسیب های متعدد روحی و روانی متعدد برای این کودکان که اکثر سنین بین 8 تا 12 سال داشتند، گردیده است.
این مقام انتظامی گفت: عدم نظارت والدین بر رفتار فرزندان در فضای مجازی و کم بودن سواد و دانش سایبری آنها مهمترین علت وقوع این پرونده ها و آسیب های روحی و  روانی به فرزندان است.
تجری یاداور شد: والدین باید به کودکان خود بیاموزند که با افراد غریبه در فضای مجازی ارتباط برقرار نکرده و اعتماد نکنند و اگر در این فضا به مشکلی برخورد کردند بزرگترها در در جریان قرار دهند.
این مقام مسئول گفت: خانواده ها با حساسیت بیشتری فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی را کنترل کنند. والدین ابتدا دانش و آگاهی خود را در زمینه فضای مجازی افزایش دهند و در مرحله بعد کودکانشان را در این مسیر پر پیچ و خم همراهی کرده و آموزش لازم به فرزندان خود بدهند.
وی افزود: حضور بی محابای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی آنها را به عنوان طعمه های سهل برای سوء استفاده مجرمان قرار می دهد.
رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت:  والدینی که گوشی خود را در اختیار فرزندان قرار میدهند  حتما جدای از نظارت، اکانت های شبکه های اجتماعی خود را رمزگذاری کنند و از نرم افزارهای کنترل والدین که در سایت های معتبر معرفی شده برای نظارت بیشتر استفاده کنند و مهمتر از همه با فرزندان خود رفتار دوستانه داشته باشند و با آنها صمیمی باشند.

انتهای خبر/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار