رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تا زمانی که رسانه ها در راستای قانون عمل کنند بنده به عنوان مسئول دستگاه قضایی استان اجازه نمی‌دهم کسی مزاحمت برای کار خبرنگاران ایجاد کند.

به گزارش کناره ، هادی هاشمیان ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: خبرنگاران اگر در چارچوب تکالیف و وظایف خود در محدوده قانون اساسی و قوانین عادی کشور عمل کنند نگران شکایت مدیران نباشند.

وی با تاکید بر این که قضات ما در رسیدگی‌ها براساس قانون و بدون در نظر گرفتن مقام و جایگاه افراد عمل می‌کنند گفت: در یکی از پرونده‌ها که به تازگی رای آن قطعی شده است شکایت استاندار سابق از یک خبرنگار بود که قاضی دادگاه پس از بررسی حکم برائت خبرنگار را صادر و شکایت استاندار را رد کرد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر هم تایید و قطعی شد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود با قدردانی از کمک و تلاش‌های خبرنگاران برای برخورد با فساد افزود: یکی از علل تهدید خبرنگاران از بین بردن حیاط خلوت متخلفان است و تا هنگامی که خبرنگاران به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند از حمایت دستگاه قضایی برخوردارند.

وی بیان داشت: اختصاص شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم حوزه رسانه  و تشکیل هیئت منصفه برای رسیدگی به این جرایم حاکی از نگاه حمایتی قانون از خبرنگاران است.

هاشمیان ادامه داد: قبلا هم اعلام کردیم حاضر هستیم هر وقت خبرنگاران اعلام کردند یکی از قضات باتجربه را برای آموزش قانون مطبوعات معرفی کنیم و یک شعبه شورای حل اختلاف هم با حضور خود خبرنگاران برای جلوگیری از قضایی شدن پرونده‌های حوزه رسانه تشکیل دهیم./ تسنیم

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار