همزمان با روز صنعت دفاعی با حضور رئیس جمهور از پهپاد «مهاجر ۱۰» رونمایی شد.

به گزارش کناره ،صبح امروز و طی مراسمی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از پهپاد «مهاجر ۱۰» با بیشینه مداومت پروازی ۲۴ ساعت در ارتقاع ۷ هزار متری و با شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری رونمایی شد.

بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر ۱۰»، ۴۵۰ لیتر و بیشینه وزن محموله آن ۳۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

در این مراسم همچنین رئیس جمهور دستور آغاز الحاق و واگذاری انبوه موشک‌های راهبردی «خرمشهر» و «حاج قاسم» به نیرو‌های مسلح و نیروی هوافضای نیروهای مسلح پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد.

در این مراسم که با حضور وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح برگزار شد، رئیس جمهور ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی و قدردانی از همه نیرو‌های پرتلاش صنایع دفاعی کشور گفت: امیدوارم تلاش‌های همه ما باعث ارتقای بیش از پیش عزت، افتخار و اقتدار کشور شود.

 رئیسی با رمز مبارک «یا حسین» دستور آغاز الحاق موشک راهبردی خرمشهر و حاج قاسم به نیروی هوافضای نیروهای مسلح را صادر کرد.

همراه این پهپاد بمب هواپرتاب هدایت شونده آرمان ۱ نیز رونمایی شد. این بمب که از سری بمب‌های هدایت شونده گلاید کننده ساخت صنایع دفاع است. بمب‌های یاسین و بالابان از دیگر بمب‌های گلاید کننده وزارت دفاع هستند که پیش از این روی جنگنده‌ها و پهپاد‌ها عملیاتی شده بودند.

 

رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ با حضور رئیس جمهور و وزیر دفاع

پهپاد مهاجر ۱۰

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار