رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: مخالف انتقال آب دریای خزر به سمنان هستم، اگر قرار باشد که آب دریاچه خزر شیرین‌سازی شود، باید مشکلات مردم منطقه خود را تأمین کند، زیرا اکنون از ساری تا بندرگز دچار بحران آب است.

 به گزارش کناره، علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‎های مازندران در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان، اظهار کرد: مخالف این طرح هستم، زیرا دریاچه خزر، یک دریاچه بسته است و در این شرایط اگر استحصال و شیرین‎سازی شود، غلظت آن افزایش و درجه حرارت آب افزایش می‎یابد.

وی افزود: علاوه بر این نیز، مسیر آب در طرح ارائه‎شده، از جنگل‌های هیرکانی عبور می‌کند و معلوم نیست در سمنان به مقصد خوبی برسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان کرد: اگر دولت اصرار به تأمین آب سمنان دارد، می‎تواند از پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان و یزد استفاده کند، زیرا این پروژه در حال انجام بوده و مسیر سخت خود را نیز پیموده است.

این مسؤول ادامه داد: آدرس‌های اشتباهی را در این زمینه به دولت دادند، البته نظرات خود را به دولت ارائه دادیم و اعلام کردیم که هزینه اجرای این خط انتقال به‌مراتب از هزینه انتقال آب خلیج فارس بیشتر است، لذا انتقال آب خزر به سمنان به صلاح نیست.

شاعری بیان کرد: اگر قرار باشد که آب دریاچه خزر شیرین‌سازی شود، باید آب مورد نیاز مردم منطقه خود را تأمین کند، اکنون از ساری تا بندرگز دچار بحران آب است و به صلاح نیست که به استان دیگری منتقل شود.

وی در پایان گفت: براساس گزارش‌های انجام‎شده، وضع آب در سمنان بحرانی نیست و برخی از سفره‎های آب آن بهتر از شرق کشور و خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی بوده و برداشت آب از سفره‎های آب زیرزمینی در سمنان به‌مراتب کمتر از سایر مناطق است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار