امام جمعه بندرگز گفت : امسال با توجه به شرايط خاص داخلى و منطقه‌اى و بين‌المللى و هجمه‌ها و آرايش مرموز و گسترده همه دشمنان ملت ايران، حضور پرشور ميليونى مردم به‌سان آبى است كه بر روى آتش فتنه‌ها ريخته مى‌شود و باعث يأس و نااميدى و عقب‌گرد دشمنان ملت ايران مى‌گردد.


به گزارش کناره ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل حسینی امام جمعه بندرگز در خطبه های این هفته با اشاره به دهه فجر اظهار داشت : در ایام الله 39 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم ، امام قیام کرد و مردم هم حمایت کردنند هدف غايى از انقلاب 57 و روح حاکم بر انديشه سياسى بنيانگذار جمهوري اسلامي، ایجاد تمدن نوین اسلامی با اصالت بخشيدن به دين و مكتب و اخلاق‌محورى و تقوامدارى در اداره حيات اجتماعى و سياسى ملت شريف و مسلمان ايران بود اسلامی که تمدن ساز باشد .

امام جمعه بندرگز گفت : آرمان بزرگ انقلاب اسلامى تشكيل تمدن نوين اسلامى است و غرب از اين امر وحشت دارد، غرب با نماز خواندن و روزه گرفتن مسلمانان مشكلى ندارد مثل اسلامی که در عربستان رایج است اسلام آمریکایی بلكه با اسلامى كه تمدن‌سازى مى‌كند و به‌دنبال حكومت است و مى‌خواهد ظرفيت‌هاى انسان‌ها را به فعليت برساند، مخالف است.


وی افزود : غربى‌ها خود بحث جنگ تمدن‌ها را مطرح مى‌كنند و از درگيرى تمدن غربى و اسلامى خبر مى‌دهند، بنابراين مسأله ما با آمريكا مسأله تمدن است و این تقابل را غرب و استکبار از طرق مختلف عملیاتی کردنند با راه انداختن جنگ سخت  مستقیم و نیابتی ، با جنگ نرم ، تهاجم فرهنگی ، فضای مجازی با تحریم های اقتصادی و ایجاد مشکلات اقتصادی  .

وی ادامه داد : اخیرا اتفاق افتاد شرکت تویوتا از امریکا بخاطر فروش یک دستگاه ماشین به سفارت ایران عذر خواهی میکند و یا شرکت سامسونگ جوایز ورزشکارانی ایرانی در المپیک زمستانی کره جنوبی  را به آنها نمیدهد چون ایران تحریم است و به آنه گوش موبایل سامسونگ نمیدهند به خیال خود ورزشکاران ایرانی را تحقیر کردتد ، کره ای ها ما را تحقیر نکردنند بلکه برخی از مسئولین را تحقیر کردنند سال گذشته 3 هزار میلیارد جریمه این شرکت را بخشیدن  بجای اینکه مسئولین برخوردی قاطع داشته باشند .

راه برون‌رفت از مشكلات كشور

امام جمعه بندرگز با اشاره به آیه ای از سوره نساء گفت : «اسلحه» نماد قدرت و شجاعت و دشمن‌شناسى و دشمن‌ستيزى‌ و  «امتعه» نماد سرمايه‌هاى مادى و معنوى داشته‌هاى ملى‌ و غفلت از دو مؤلفه عزت و اقتدار (اسلحه و امتعه)، طبق كلام وحى سايه جنگ و تهاجم خصم را بر سر جامعه و مردم تحميل خواهد ساخت.


چنان‌كه امام خامنه‌اى(مدظله) در بيانى فرمودند: «هرگاه ضعف بر جامعه حاكم بشود، سايه جنگ و طمع دشمن نيز به‌وجود خواهد آمد.»

 
حجت الاسلام حسینی گفت : اولین مولفه اقتدار دشمن ستیزی ، عدم پذیرش برجام موشکی توسط مسئولین نظام تقدير از رئيس جمهور به خاطر موضع قدرتمند و عزتمندانه در برابر توطئه‌هاى دشمنان به‌ويژه دسيسه‌هاى شيطان بزرگ آمريكاست.

وی ادامه داد : دومین مولفه قدرت و اقتدار ، سرمایه های مادی ومعنوی در واقع نیروی انسانی است مردم هستن  ،حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید مجدد بر «شناخت مردم»، افزودند: مردم چه کسانی هستند؟ مردم همان کسانی هستند که حماسه ۲۲ بهمن هر سال را بوجود می آورند، مردم همان کسانی هستند که پس از وارد شدن اغتشاشگران به صحنه، حتی اگر اعتراضی هم داشتند، خود را کنار کشیدند و در روز ۹ دی به میدان آمدند. مردم همین ها هستند. آنها را اشتباه نگیرید. مردم را بشناسید و خالصانه و برای رضای خدا، برای مردم کار کنید زیرا خداوند از ما مسئولان خواسته است خادم مردم باشیم و به آنها خدمت کنیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، انقلاب اسلامی را حقیقتی زنده دانستند و با تأکید بر اینکه استحکام و قوام امروز انقلاب بیشتر از روزهای اول است، خاطرنشان کردند: انقلابیونِ امروز، ایستاده‌تر و آگاه‌تر و بصیرتر از انقلابیون روزهای اول انقلاب هستند و بر همین اساس، انقلاب پیش رفته و تکامل یافته است.


امام جمعه بندرگز در توصیه ای به مسوولان تبيين و توجه به سياست‌هاى كلان و اصول مورد تأكيد امام خامنه‌اى(مدظله) را توصیف کرد : «شناخت و پايبندى به اصول و مبانى انقلاب اسلامى (انقلابى ماندن) - اتكا به سرمايه‌هاى داخلى - اعتماد به نيروى جوان - قطع اميد از بيگانگان - توجه جدى به توليد علم و نوآورى علمى - مديريت جهادى - مقابله با نفوذ - مردمى كردن اقتصاد و فرهنگ و دخالت دادن مردم در امور اسلامى» .

امام جمعه بندرگز با تاکید بر ضرورت حضور پررنگ و چشمگیر در راهپيمايى ۲۲ بهمن  و تجدید میثاق با شهدا گفت :حضور آحاد مردم و توده‌هاى ميليونى امت حزب‌الله در راهپيمايى عظيم و راهبردى و استراتژيك 22 بهمن از اهميت و ويژگى خاصى برخوردار است امسال با توجه به شرايط خاص داخلى و منطقه‌اى و بين‌المللى و هجمه‌ها و آرايش مرموز و گسترده همه دشمنان ملت ايران، از ويژگى خاصى برخوردار است حضور پرشور ميليونى مردم به‌سان آبى است كه بر روى آتش فتنه‌ها ريخته مى‌شود و باعث يأس و نااميدى و عقب‌گرد دشمنان ملت ايران مى‌گردد.

وی تصریح کرد : انتظار مى‌رود همه آحاد مردم شريف ايران براى عزت و سربلندى بيشتر ايران اسلامى در اين حماسه و جشن ملى 22 بهمن، حضور يافته و بدين‌سان دين خويش را به امام و شهيدان انقلاب كه عزت و اقتدار و سربلندى ايران اسلامى را به ارمغان آورده‌اند به‌خوبى ادا نمايند، بنابراين تجلى حماسه حضور همواره ترجمانى از اقتدار و راست‌قامتى نظام و انقلاب اسلامى مى‌باشد .

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار