دختر نوجوان و موفق گرگانی که در کمتر از یکسال موفق به حفظ 7 جز از قرآن کریم شده است، قرآن را عامل شیرینی زندگی دانست و گفت: با قرآن به اهمیت بسیاری از اوامر الهی به خصوص «حجاب» بیشتر پی بردم.

ه گزارش کناره به نقل از گلستان ما؛ تغییر سبک زندگی در کشورمان و تهدید سبک زندگی اسلامی به واسطه فعالیت های جنگ نرم دشمن دیگر نیاز به تحلیل کارشناسانه ندارد، با ابراز تاسف، وضعیت حجاب دختران و زنان در خیابان های شهر، بیکاری مردان و به کارگیری زنان در اداره ها و نهادهای دولتی و خصوصی و به حاشیه رانده شدن وظیفه مهم و خطیر خانه داری و تربیت فرزندان، تجمل گرایی، عادی سازی روابط زن و مرد، تهدید عنصر اثرگذار «مادر» در خانواده و بسیاری از شبهه پراکنی های دیگری که افزایش آن را در دنیای مجازی و واقعی می بینیم نشان از تغییر در سبک زندگی اسلامی دارد.

با توجه به نقش «مادر» در ساخت یک جامعه اثرگذار و قوی، دور از ذهن نیست که دشمن تمام قوای خود را معطوف به جنس زن به خصوص از سنین پایین کند، پدیده ای که از علاقه دختران نوجوان امروزی به پوشیدن لباس های عجیب و غریب و انواع و اقسام آرایش ها خود را بروز داده و نه تنها دلسوزان نظام و انقلاب را بلکه متفکران حامی نهاد «خانواده» و نقش این نهاد در موفقیت نسل های آینده در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی و اجتماعی را نیز نگران کرده است.

با وجود هجمه های گسترده و وادادگی برخی افراد در مقابل تبلیغات بی هویت دشمن، هنوز کم نیستند خانواده های اصیل ایرانی که فرزندان خود را به خصوص جنس لطیف دخترانشان را در بستری از آرامش و آسایش حاصل از مهر و محبت و ایمان پرورش می دهند، همانانی که آراستگی ظاهر و باطنشان در میان جمعیتی که ناآگاهانه تسلیم جنگ نرم شدند، مایه قوت قلب است.

دهه کرامت و مولود کریمه این دهه که الگوی مناسبی برای دختران با ایمان سرزمین ماست بهانه ای شد تا با دختر نوجوان موفق گرگانی به گفتگو بنشینیم.

مهدیه اکبری که از یک سال پیش به سمت حفظ قرآن کریم روی آورده در گفت‎گو با خبرنگار ما می‎گوید امروز نگاه مادی به دنیا باعث شده که برخی از دختران جامعه به بهانه مدگرایی به سمت تیپ های خاصی بروند که شخصیت آنان را به عنوان یک بانونی مسلمان زیر سوال برده است.

وی تصریح کرد: این گونه نگاه مادی باعث شده که دختران به خصوص دختران جوان هدف مشخصی در زندگی نداشته باشند و این امر پایبندی آنها را نسبت به دین و زندگی پایین آورده است.

چادر باعث امنیت و ثبات روح و آرامش من می‎شود

اکبری با بیان اینکه چادر باعث امنیت و ثبات روح و آرامش من می‎شود، گفت: از زمانی که به تلاوت قرآن و حفظ قرآن روی آورده ام به این نتیجه رسیدم که چادر می‎تواند به عنوان یک سپر محافظی برای من در پایبندی به دین باشد و با همین درک به آرامش و شادی دست پیدا کردم.

این دختر موفق گلستانی با بیان اینکه تا کنون هفت جزء قرآن را حفظ کرده ام، ابراز کرد: به پیشنهاد مادرم به سمت حفظ قرآن کریم روی آوردم و هدفم از حفظ قرآن این بود که بتوانم اطلاعات خود را نسبت به دین اسلام و ارزش‎های آن بالا ببرم.

اکبری با بیان اینکه سوره نساء یکی از شیرین‎ترین سوره‎های قرآن برای من است، افزود: درآیه 14 سوره نساء آمده است که  هر کس از خدا و پیامبر او نافرمانى و از حدود مقرر او تجاوز کند وى را در آتشى درآورد که همواره در آن خواهد بود و براى او عذابى خفت ‏آور است و توصیه من به دختران هم سن و سال من این است که یکبار قرآن را با معنی بخوانند تا بتوانند در زندگی برنامه درستی برای خود داشته باشند که رضایت خدا در آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما الگوی درستی از یک جامعه اسلامی از خود نشان نمی‎دهد و این به دلیل تهاجم‎های فرهنگی و هنجارهای اجتماعی است که به نظر من به دلیل عدم پاسخ درست به اخلاق، رفتار و نیازهای جامعه به خصوص قشر جوانان شکل گرفته است از همین رو نیاز است مسؤولان به آن توجه کنند.

این دختر موفق با بیان اینکه تلاش می‎کنم تا در دو سال آینده حافظ کل قرآن باشم، گفت: تنها حفظ کردن قرآن برای من اهمیت ندارد بلکه عمل به آن در اولویت برنامه‎ زندگی من است و توصیه من این است که کسی بدون رغبت و علاقه به سمت حفظ قرآن نرود و سعی کند اشتیاق برای حافظ شدن را در خود پرورش دهد.

اکبری با بیان اینکه زندگی با قرآن شرین‎تر می‎شود، گفت: منشاء بسیاری از افسردگی‎ها و ناهنجاری‎های جامعه بی تقوایی است و اگر امروز شاهد افزایش آمار طلاق و یا نزاع‎های خانوادگی در جامعه هستیم به دلیل این است که این خانواده‎ها در زندگی از قرآن فاصله گرفته‎اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار