بهرامی گفت: پیکر شهدای خدمت سانچی ساعت 05:30 صبح فردا(چهارشنبه) به تهران منتقل می‌شود.

 به گزارش کناره ، محسن بهرامی سخنگوی شرکت ملی نفتکش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیکر سه شهید کشتی سانچی امشب توسط هواپیمایی ماهان از شانگ‌های به تهران منتقل می‌شود، اظهار کرد: فردا صبح ساعت 05:30 پیکر این شهدا به تهران می‌رسد.

وی در ادامه افزود: به خانواده این شهدا اعلام شده و در حال تدارک برای انجام مراسم تشییع پیکر شهدا هستیم.

بهرامی درباره آخرین وضعیت کشتی غرق شده سانچی، گفت: ربات‌های زیردریایی در حال جستجو هستند و عکس‌ و تصاویری که توسط آنها گرفته شده نیاز به پردازش دارد.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش، اذعان داشت: مرحله اول نتیجه این تصاویر سه تا چهار روز آینده به خشکی انتقال داده می‌شود.

وی تصریح کرد: حجم زیادی از اطلاعات تهیه شده و گزارش نهایی آن تا چند روز آینده تنظیم می‌شود و ممکن است نیاز به جستجو در مرحله بعد باشد.

بهرامی درباره نتیجه اعلام جعبه سیاه گفت: نهادهای دولتی و شرکت‌های مختلف در حال بررسی اطلاعات جعبه سیاه هستند و جمع‌بندی آنها به تمامی ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مختلف از جمله ایران، پاناما، چین و هنگ‌کنگ ارسال شده و در قالب یک اقدام رسمی و کارشناسی شده نتیجه آن اعلام می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش، تأکید کرد: ابهامات جعبه سیاه در حال بررسی است و نهاد مستقر شده در کشور چین در حال بررسی نتیجه است.

وی تأکید کرد: باید منتظر اعلام نتیجه قطعی جعبه سیاه باشیم و از گمانه‌زنی‌های بیهوده در این رابطه خودداری کنیم.

بهرامی درباره لکه نفتی کشتی سانچی، گفت: چند روز پیش گزارشی در مورد رسیدن یک لکه نفتی به جزایر جنوبی ژاپن به ما اعلام شد که طبق گفته کشور ژاپن این لکه نیاز به آزمایش دقیق دارد و نتیجه آن هنوز به ما اعلام نشده است.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش تأکید کرد: ایجاد لکه نفتی در سواحل طبیعی است و برای آنکه مطمئن باشیم که این لکه مرتبط با کشتی سانچی است باید منتظر نتیجه آزمایش باشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار